Deklaracja Dostępności
Przedszkole Samorządowe nr 11 w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://ps11piotrkow.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Strona zawiera odnośniki do stron zewnętrznych, które są częściowo zgodne z ustawą.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Małgorzata Grzędowska
- e-mail - przedszkole11@przedszkole11.piotrkow.pl,
- telefon - 44 732 55 51.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego podmiotu:
- Małgorzata Grzędowska - dyrektor Przedszkola Samorządowego nr 11 w Piotrkowie Trybunalskim,
- adres: ul. Adama Mickiewicza 98/102, 97-300 Piotrków Trybunalski,
- e-mail: przedszkole11@przedszkole11.piotrkow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Położenie Przedszkola Samorządowego nr 11 w Piotrkowie Trybunalskim (teren, budynek, parkingi, wejścia, domofon)
Przedszkole położone jest na płaskim terenie. Brak różnic w wysokości i przeszkód terenowych. Przedszkole składa się z jednego jednopiętrowego budynku.
Wejście do budynku
Na teren placówki dostać się można na dwa sposoby. Wjazd dla samochodów znajduje się od ulicy Rolniczej. Od strony ulic Mickiewicza i Rolniczej znajdują się wejścia dla pieszych. Szerokie furtki pozwalają wejść/wjechać z małymi dziećmi i osobami niepełnosprawnymi ruchowo na wózkach na teren placówki. Do głównych drzwi budynku oraz do drzwi od strony ogrodu prowadzą chodniki oraz szerokie podjazdy. Drzwi główne obsługiwane są domofonem. Domofon jest opisany z prawej strony (przyciski do sal, dyrektora). Ponadto chęć wejścia do budynku można zakomunikować dzwonkiem znajdującym się po prawej stronie wejścia, obok domofonu. W budynku są wejścia służbowe do bloku żywieniowego oraz dwoje drzwi ewakuacyjnych. W budynku jest pięć sal zajęć, do których wchodzi się korytarzami z przylegających do nich szatni. Na ścianach w głównym holu oraz nad drzwiami są strzałki numeryczne prowadzące do sal. W każdej sali znajdują się łazienki, a w nich nisko usytuowane toalety i umywalki przeznaczone dla dzieci. Sale są duże, przestronne, z meblami dostosowanymi do wieku i wysokości dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych i na wózkach. Wjazdy do sal, szatni i łazienek dostępne są dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo w salach nr 4, 5.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące i słabo słyszące
Ścieżki dostępu do sal oznaczono znakami poziomymi. W głównym holu, odpowiednio oznaczone stanowisko obsługi zaopatrzono w podkładki, papier i artykuły piśmiennicze.
Osoby niewidome i słabo widzące
Na holu głównym umieszczono odpowiednio powiększony plan pomieszczeń dla osób słabo widzących. Numery drzwi jak i tabliczki z informacjami oznaczone zostały w sposób kontrastowy. Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku jest domofon, po wybraniu numeru do sal odzywają się osoby pracujące, które udzielają informacji lub osobiście kontaktują się przy wejściu głównym z klientami.
Pracownicy zapewniają pomoc przy przemieszczaniu się po budynku (objaśnią plan budynku oraz/lub zapewnią fizyczne wsparcie) oraz przy załatwieniu formalności. Pracownicy pomogą w razie ewakuacji oraz zawiadomią o niebezpieczeństwie. Po zawiadomieniu telefonicznym, e-mailowym, dyrektor lub pracownicy zorganizują miejsce parkingowe osobie z dysfunkcją, zapewnią pomoc tłumacza języka migowego w ciągu 3 dni, przygotują materiały wydrukowane większą czcionką niż standardowa.
Strona internetowa posiada funkcję umożliwiającą zmianę kontrastu, która osobom słabowidzącym i niedowidzącym pozwalana na sprawne odczytanie treści.
Strona internetowa posiada możliwość powiększenia wielkości liter.
Strona internetowa jest wyposażona w mapę strony, która wspomaga nawigowanie po jej zawartości.
Brak dostępności
Brak dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami dotyczy przede wszystkim osób niesłyszących i dorosłych osób niepełnosprawnych ruchowo. Na terenie placówki brak osób, które potrafią się porozumiewać językiem migowym. Nie ma możliwości korzystania z toalety i łazienki przez dorosłych niepełnosprawnych ruchowo. Brak jest również mapy przedszkola w systemie Brajla dla osób niewidomych.